De la pupitrul de la Ministerul Transporturilor, cu foile în față, Dan Șova a recitat că în 2014 vor fi în execuție 631 de kilometri de autostrăzi, iar în 2015 vor fi în execuție 1.428 de kilometri. Însă la întrebarea concretă câți kilometri vor fi finalizați în acest an, Șova nu a dat nici de data aceasta o cifră exactă, promițând că va oferi această informație în luna august, invocând „o serie de probleme administrative” pe șantierele de autostrăzi. În schimb, el a răspuns pozitiv la solicitarea unui jurnalist de a prezenta, la viitoarea conferință de presă, informații despre stadiul exact al lucrărilor pe toate șantiere de autostrăzi de la nivel național.
„Pentru domnul președinte Traian Băsescu, nu pentru liniștea domniei sale, ci pentru ca să nu mai mintă, 247,72 kilometri sunt licitați anul trecut. Tot pentru domnul președinte Băsescu, că a fost șapte ani degeaba ministru al Transporturilor, și sper să consemnați exact, cei mai mulți kilometri de autostradă au fost licitați într-un an în 2013 și după noi, cei mai mulți au fost licitați în anul 2011 – 110 kilometri. Asta este ierarhia numărului de kilometri licitați vreodată de către CNADNR. În 2011, cei mai mulți în timpul doamnei Boagiu (Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor – n.r.), 110 kilometri, și licitația condusă de domnia sa în 2011 ne-a adus suspendarea AMPOST în aprilie 2012”, a spus Șova, într-o conferință de presă.
Președintele Traian Băsescu a criticat, duminică, la o dezbatere organizată de Fundația Mișcarea Populară, faptul că au fost oprite lucrări la autostrăzi și „nu s-a pus nimic în locul lor”, el adăugând: „S-au oprit lucrări și nu se găsește contractul Bechtel. Se ascunde bine contractul Bechtel”.
Șeful statului a spus că din 2012, luna mai, de când acest guvern se află la putere, nu a semnat niciun nou contract, nu a organizat nicio nouă licitație pentru noi proiecte.
„Singurele contracte care s-au semnat au fost cele licitate în timpul Guvernului Boc și care au fost în instanță și, odată pronunțările făcute, s-au mai semnat, anul acesta, niște contracte. S-au oprit lucrări, fie la Autostrada Transilvania, fie la tronsonul Nădlac – Arad, dar nu s-a pus nimic în locul lor. Sigur, s-au oprit lucrări și nu se găsește contractul Bechtel. Se ascunde bine contractul Bechtel, însă asta este ceea ce ne lipsește: capacitatea de a genera proiecte, când avem banii puși pe masă de Uniunea Europeană, iar lipsa de capacitate de a genera proiecte nu face decât să adâncească acel deficit de la fondul de pensii, pentru că a utiliza banii europeni înseamnă a crea locuri de muncă”, a spus președintele.
Șova a mai precizat că în 2013 s-au finalizat „de la zero” 247,7 kilometri de de autostrăzi, iar până la sfârșitul anului 2014 CNADNR va licita 375 de kilometri de autostrăzi.
El a trecut în revistă și stadiul altor contracte pentru autostrăzi, între altele precizând că în cazul loturilor 1 și 2 din autostrada Sebeș-Turda „vom avea o semnare de contract în 5-6 săptămâni”, iar pentru Comarnic-Brașov „așteptăm evaluările făcute de instituțiile financiare internaționale”.
Prezentând-o ca pe „o știre în premieră”, ministrul Transporturilor a declarat că, până la sfârșitul lui 2015, CNADNR are pregătite să finalizeze licitații pentru proiecte în valoare de 3,5 miliarde de euro, din Fondul de Coeziune și 1,6 miliarde euro din Fondul de dezvoltare regională pentru Sibiu-Brașov și Brașov-Bacău.